NSCCT uitslag

elselies kokkedee
(Ter Cleeff)
11 oktober 2016 om 08:58u
Wie heeft er ervaring met het afnemen van de NSCCT in groep 6, waarbij de uitslagen niet herkenbaar zijn voor school. Het gaat dan oom kinderen die via het LVS veel beter scoren dan de uitslag van de NSCCT laat zien. Het gaat ook om kinderen die via een WISC zijn onderzocht en waarbij de verschillende IQ's niet overeen komen... Ik wil heel graag weten of er iemand is die dit ook herkend en vervolgens is de vraag hoe de school daar dan mee omgaat.
Johanneke Mijnhardt
(Passend Onderwijs - Zuid Kennemerland)
26 oktober 2016 om 16:24u
Beste Elselies,

Mocht je nog geen antwoord op je vraag gekregen hebben dan is het wellicht handig om een keer contact op te nemen met de uitgevers van de NSCCT. Zij geven niet alleen antwoord op praktische vragen maar ook op inhoudelijke vragen zoals die van jou. Je kunt hen vinden op: http://www.nscct.nl/index.php .

Veel succes!
directeur
(Willem van Oranjeschool)
11 november 2016 om 17:24u
Wij hebben drie jaar met de NSCCT-toets in groep 6 gewerkt en zijn er daarna mee gestopt. Als we de uitslagen twee jaar later naast die van de NIO legden, zagen we in een derde van de gevallen dat er grote verschillen waren, dus we vonden hem niet betrouwbaar.
Nu werken we met de Tussentest in groep 6 van Boom. Dit jaar voor de derde keer. En dit jaar zijn er ook weer grote verschillen met de NIO. Kinderen hebben een stuk lager gescoord op de NIO.

Betty van der Vlist, directeur Willem van Oranjeschool.
ad kappen
(testservice onderwijs)
16 november 2016 om 11:11u
Basisscholen in Enschede werken al meerdere jaren met NSCCT. Met RUG -Theo van Batenburg- hebben we een systeem ontwikkeld om de relatie tussen leerpotentieel en vaardigheidsscore in beeld te brengen. Dit ligt geheel in de lijn van John Hattie. Het gaat niet om het behaalde resultaat, maar om de groei in vaardigheidsscore. Zijn de leeropbrengsten wel passend bij de leerlingpopulatie.
Onderpresteerders kunnen ook begaafde leerlingen zijn.
Met behulp van deze koppeling kunnen we de opbrengsten op individueel niveau, groepsniveau en schoolniveau analyseren.
Ook de inspectie onderwijs staat positief tegenover deze werkwijze.
voor meer info www.testserviceonderwijs.nl

Ad Kappen, orthopedagoog

Plaats een reactie:

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen

Ga terug naar forum