digitale 3.0 toetsen Cito

Femke
(OBS De Zuidwester)
29 september 2016 om 14:11u
We zijn op De Zuidwester aan het nadenken hoe we de 3.0 toetsen van Cito gaan gebruiken.
Zijn er scholen die de digitale versies van de 3.0 toetsen gebruiken? Gebruiken ze die dan voor alle kinderen, of alleen voor een bepaalde doelgroep?
Mag ik die eens bellen om ervaringen te horen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Met vriendelijke groeten van Femke Nijbroek
Johanneke Mijnhardt
(Passend Onderwijs - Zuid Kennemerland)
3 oktober 2016 om 15:49u
Hoi Femke,

In tegenstelling tot de huidige LVS-toetsen bestaat er van de derde generatie toetsen (3.0) geen digitale versie van Begrijpend Lezen 3.0. Cito heeft daarnaast zelf een folder uitgegeven en daarin de belangrijkste voordelen van het digitaal toetsen voor de school en de leerlingen op een rijtje gezet. Ook staan er tips in hoe je de invoering hiervan aan kunt pakken voor je school. Deze is te downloaden via de volgende webpagina:

http://www.cito.nl/onderwijs/primair onderwijs/lvs_toetsen/digitaal_toetsen

Er zijn scholen die er voor kiezen alleen de kinderen met een bijzondere ondersteuningsbehoefte (zoals dyslexie) de toetsen digitaal te laten maken, omdat ze bijvoorbeeld niet voor alle kinderen beschikken over een pc.

Veel succes!
Olga Lindeman
(Antoniusschool)
6 oktober 2016 om 14:09u
Hi Femke,

Wij gebruiken de digitale toetsen alleen voor kinderen met een bijzondere ondersteuningsbehoefte. Wil je meer weten? Mail of bel me me dan rustig even op Olga.lindeman@antoniusschool.

Plaats een reactie:

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen

Ga terug naar forum