Cito toetsen op maat

Miranda Baas-Oud
(OBS de Dolfijn)
6 november 2018 om 09:45u
Beste collega's,

Ik ben opzoek naar tips of een overzicht of afspraken document waarin staat welke toets je voor welke situatie kunt gebruiken.
Ik wil dit voor onze school gaan maken omdat er verschillende mogelijkheden zijn van Cito en het soms niet duidelijk is welke toets kies je in welke situatie.
En dan gaat het vooral om de kinderen die niet helemaal op het niveau van de groep mee kunnen komen of die speciale onderwijs behoeften hebben.
Er zijn zoveel mogelijkheden binnen Cito: digitale toetsen, de tussen toetsen van de 3.0 versie , de reguliere toets van een eerder leerjaar, de toetsen speciale leerlingen...

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen en welke keus je in welke situatie maakt?

Vriendelijke groet,

Miranda Baas-Oud
Intern begeleider OBS de Dolfijn

29 januari 2019 om 20:29u
Onlangs spraken Miranda en ik elkaar. Gelukkig al weer een flinke stap verder: Miranda heeft zelf navraag gedaan bij Cito, maar ook met hulp van haar onderwijs consulent Johanneke deze zaken goed op een rij gezet en hierin met haar schoolteam beredeneerde keuzes gemaakt en vast gelegd. Als iemand anders hier ook nog vragen over heeft, schroom niet om contact op te nemen met Miranda van OBS de Dolfijn. Vr. groet,
Nienke Bolderheij
onderwijs consulent

Plaats een reactie:

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen

Ga terug naar forum